سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلاحی به نام تبلیغات -

شانتاژ: هوچیگری ، تلاش برای شکست رقیب از راه سفسطه ، تهدید به افشاگری ، تهییج و تحریک شنوندگان و جلوگیری از مطرح شدن یا اثر گذاشتن سخنان رقیب .(لغت نامه معین)

جنگ روانی یا عملیات روانی: عبارتست از فرایند بهره برداری صحیح و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اقداماتی که هدف اصلی آن نفوذ در عقاید ، احساسات ، عواطف ، تمایلات و رفتار مخاطبان ( دشمن –خودی – بی طرف) و تاثیر گذاری بر آنان برای دستیابی به اهداف و مقاصد باشد.(منبع قابل ذکری ندارد)

شانتاژ و جنگ روانی یکی از بهترین رههای کسب موفقیت و دستیابی به هدف در شرایطی بدون درگیری جدی و فیزیکیست و دامنه استفاده  از آن آنقدر گسترده است که از جنگهای خونین تا بحثهای معمولی دونفره میتوان از آن استفاده کرد .

در شرایطی که مخاطب شما جمعیت گسترده ای را در بر میگیرد تبلیغات و رسانه بهترین وسیله برای انجام عملیات روانیست.

 

در چند روزه اخیر شاهد اعتراضات وسیع افراد مختلف به رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس هستیم . از اصولگرا تا اصلاح طلب در بین این اعتراض کننده ها هستند  برآقایان اصلاح طلب که هرجی نیست  و در هر حال و موقعیتی اعتراض می کنند و تنها انتخاباتی که اعتراض کمتری از سوی آنها به  دنبال داشت افتضاحترین انتخابات تاریخ ایران یعنی انتخابات مجلس ششم است که در زمان آقای خاتمی بر گزار شد و آقایان فوج فوج وارد مجلس شدند .

اما اعتراض از سوی اصولگرایان دیگر چرا؟

این همان ثمره عملیات روانیست که آقایان موفق شده اند حتی بر جناح مخالف هم اثر گذاشته اعتراض آنها را هم بر انگیزند.

آقای خاتمی بعد از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان و قبل از اعلام نتایج بررسی تایید صلاحیت در اظهاراتی فرمودند که از عدم تایید صلاحیت کاندیداها میترسند.

اینها چون میدانستند که چه عناصر متعهد و ارزشی را معرفی کردند از قبل از اعلام نتایج شروع به تبلیغات کرده که "من میدونم"              "ما رد صلاحیت می شیم " "من میدونم"  (این قسمت رو باید به سبک اون بنده خدا تو کارتون گالیور می خوندین)

اصلاحیون افرادی را برای مجلس معرفی کردند که از رد شدن صلاحیت انها مطمئن بودند و فقط قصد داشتند که از آنها استفاده تیلیغاتی کنند.



 
نویسنده: نصیر |  چهارشنبه 86 بهمن 24  ساعت 4:59 عصر