سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسئولین محترم فرهنگی، به کجا چنین شتابان؟ -

وقتی آقای صفار هرندی - سردبیر سابق روزنامه کیهان- به عنوان وزیر ارشاد به مجلس معرفی شد تا رای اعتماد بگیرد؛ همه دوستانی که از زخم های ناشی از دوم خرداد دلشان به درد آمده بود، خوشحال شدند که کسی آمده که دردها را التیام بخشد و کشتی به گل نشسته وزارت فرهنگ را از این منجلاب بیرون کشد.
اما.........

بعد از گذشت مدتی هنوز وضعیت فرقی نکرده بود، فیلم ها همان فیلم های دیروزی بودند و همان کتاب ها و مجلات دیروز منتشر می شدند.
مجوز گرفتن فیلم(( ازدواج به سبک ایرانی)) که در زمان دولت اصلاحات - بخوانید دولت بی بند و باری-  (( و اذا قیل لهم  لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون))- نتوانسته بود مجوز بگیرد، در این زمان مجوز گرفت، سبب تعجب دو چندان دلسوزان دولت شد.
اما وزیر محترم ارشاد، فرمودند: که این فیلم ها در زمان قبل از دولت نهم مجوز گرفته اند.
اما با گذشت دو سال تغییر در روند فیلم ها هنوز صورت نگرفته است، فیلم ضد فرهنگی چون(( نقاب)) (( آتش بس)) و در این آخر هم (( کلاغ پر )) توانست از همین دوره مجوز بگیرد.
شاید اگر موضوع فقط در همین حیطه بود می توانستیم آن را ناشی از آقای جعفری جلوه مدیر سینمایی بدانیم، اما متاسفانه حرکات ضدفرهنگی فقط به این بخش بر نمی گشت.
روزنامه ایران در اقدامی شگفت انگیز اقدام به چاپ کاریکاتور یک سوسک کرد که به زبان ترکی صحبت می کرد و کار این روزنامه از آنجا که اقدام قاطع و مناسبی با آن نشد ، ضربه بدی به اعتماد اقوام آذری زبان نسبت به دولت زد و حتی سبب چندین تظاهرات در شهرهای تبریز، اردبیل و... شد.
و در حیطه نشر کتاب و نظارت بر کتاب فروشی ها
در دوره همین آقای صفار هرندی برخی از کتاب ها که دوره اصلاحات مجوز نگرفته بودند در همین دوره مجوز گرفتند و از طرفی ،متاسفانه الان به راحتی می توان پوسترهای گروه های هوی، رپ و ... را از کتاب فروشی های میدان انقلاب تهیه کرد.
و در حیطه خرده فرهنگها نیز ،می توان به افرادی که اقدام به توزیع سی دی و فیلم ها در گوشه و کنار خیابان می کنند ، و سی دی ها و پوسترهای خوانندگان پیش از انقلاب و به اصطلاح آن طرف آبی و همچنین تصاویری نامناسب ((در برخی از آنها از جمله در ضلع شمال غربی چهار راه ولیعصر ، توزیع تصاویری از گروه های همجنس باز )) می توان اشاره کرد، اگر چه شاید برخی بگویند مسئولیت این عده به عهده نیروی انتظامی است، اما باید گفت : در حیطه شناسایی و بررسی و نظارت و اطلاع رسانی به پلیس ، مسئولیت این بخش نیز با وزارت ارشاد می باشد.



فروش سی دی های غیرمجاز در کنار خیابان

نمونه ای از فروش محصولات ضد فرهنگی در یکی از چهارراه های اصلی شهر

الان تنها یک جمله می توانم بگویم ، آقای صفار هرندی ما دوست شما هستیم، قدری مراقب خودتان باشید

 

این مطلب ادامه دارد



 
نویسنده: بی نشان |  دوشنبه 86 آذر 26  ساعت 12:53 صبح